jazyky Přeskočit na obsah Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Časté dotazy

WestOutlet – často kladené otázky (FAQ)

  • Jak mohu nakoupit v Internetovém obchodě WestOutlet?

Pokud jste zvyklí nakupovat v Internetových obchodech, nebudete mít ani s nákupem na WestOutlet.cz žádný problém. V opačném případě najdete informace na stránce Jak nakupovat.

  • Jak mohu zaplatit?

Na dobírku nezasíláme. Ideální, pohodlná, rychlá a bezpečná je platba platební kartou. Je to také jediný způsob platby který akceptujeme.

  • Platba platební kartou. Je pro mě výhodná?

Platba platební kartou je výhodná – nemusíte mít u sebe hovotost pro úhradu dobírky ani nemusíte čekat, až se platba (typicky za 2-3 dny) připíše na náš účet při platbě převodem – platba kartou je na náš účet připsána ihned a je tedy tím nejrychlejším způsobem, jak mít zboží z WestOutlet doma.

Jaké karty WestOutlet přijímá?

Přijímáme platební karty VISA a MasterCard – pokud chcete zaplatit platební kartou, ujistěte se, že Vaše karta je vydána jednou z těchto dvou společností. Zároveň se ujistěte, že máte na Vaší kartě povoleny platby na Internetu – mnoho bank tyto platby v základním nastavení karty blokuje a kartu pro platby na Internetu banka odblokuje až na vyžádání.

  • Je platba kartou bezpečná?

Ano, platba kartou u WestOutlet je bezpečná. Používáme nejmodernější standard zabezpečení pro placení platebními kartami na Internetu, tzv. 3D Secure řešení, kdy k samotné platbě nedochází v eshopu, ale na stránkách poskytovatele tohoto řešení (v našem případě na stránkách Global Payments Europe, který zastupuje společnosti Visa a MasterCard ). Na tyto stránky je zákazník, který zvolí platbu kartou, pomocí šifrovaného komunikačního kanálu přesměrován – veškeré údaje, které při platbě zadáte, zadáte přímo na stránkách Global Payment Europe, nikdo jiný (ani nikdo z WestOutlet) s Vašimi platebními údaji nepřijde do styku – my získáme pouze informaci, zda platba proběhla úspěšně či zda byla odmítnuta.

  • Je platba kartou složitá?

Naopak, je to velmi jednoduché, pohodlné a rychlé. Platbu kartou provedete v nákupním košíku, na samém konci objednávky  v kroku č. 5 . Po potvrzení objednávky kliknutím na tlačítko „Objednat" budete přesměrováni na platební bránu, kde vyplníte:

  • číslo Vaší platební karty. To je to 12místné číšlo na přední straně karty.
  • datum expirace karty. Tedu datum, kdy kartě skončí platnost, doba na kterou byla vydána. Toto číslo je vždy ve tvaru mm/rr. Například 04/13 znamená, že platnost karty skončí v dubnu 2013.
  • CVC2/CVV2 neboli ověřovací číslo/kód. To najdete najdete na druhé straně karty, na proužku kde máte svůj podpis. A je to to úplně poslední trojčíslí.
  • Chtěl jsem zaplatit kartou, ale nešlo mi to. V čem je problém?

Pro platbu kartou na Internetu je třeba několik věcí:

Prvním předpokladem je mít kartu, která umožňuje internetové platby . Ne všechny platební karty totiž takovou platbu umožňují. Zda máte nebo nemáte takovou kartu Vám řekne Vaše banka.

Dále je nutné mít pro tuto kartu aktivované platby přes Internet (bohužel, v Česku ani v roce 2010 stále ještě nemají všechny platební karty platbu na Internetu zaktivovanou standardně)

Pokud se jedná o debetní kartu, tedy kartu vydanou k účtu, je také třeba mít na účtu dostatek peněz

Shrneme-li to, mohou to být například tyto důvody:

  1. Vaše karta není vydána společností VISA či MasterCard
  2. nemáte pro Vaši kartu povoleny/zaktivovány platby na Internetu
  3. v případě debetních karet nemáte možná dostatečný zůstatek k provedení platby

Bližší informace získáte ve své bance (tj, v bance, která vám kartu vydala), kde Vám také poradí, jako podobným problémům předejít a jak platební kartu pro platby na Internetu odblokovat.

  • Jak poznám, že mám kartu, s kterou na Internetu platit mohu? A jak ji zaktivovat?

Tuto informaci Vám nejlépe zodpoví Vaše banka. Obvykle stačí zavolat na karetní linku dané banky a požádat o aktivaci. Banka většinou bude požadovat ověřovací (aktivační kód), který byl sepsán u smlouvy o kartě.  Některé banky mají také  nastaven velmi nízký limit, takže je pak třeba ještě požádat o navýšení toho limitu, abyste mohli platit kartou potřebnou částku.

  • Co je to debetní karta? Kreditní karta? Je v tom rozdíl?

Debetní karta je karta vydaná k účtu, jež máte v bance. Takovou kartu dostanete k účtu automaticky anebo Vám je alespoň nabídnuta. Platíte-li debetní kartou, peníze jsou Vám strženy z tohoto účtu. Platíte tedy svými penězi. A můžete utratit jen tolik, kolik peněz máte na předmětném účtu. Naprostá většina karet jsou karty debetní, i když spousta lidí nesprávně považuje každou kartu za „kreditku" a také si myslí, že když mají plastovou kartu, je to karta kreditní. Tak tomu ovšem není.

Kreditní karta je karta, která není spojení s bankovním účtem. Tato karta Vám poskytuje kredit, tedy půjčku/úvěr. Musíte o ní zažádat. Banka Vám ji vydá na základě splnění určitých kritérií, zpravidla výše a jistota Vašeho příjmu. Toto kartou můžete platit až do výše Vašeho limitu na kartě. Tedy tolik, kolik je Vám banka ochotná půjčit  a platíte v podstatě cizími penězi. Tuto půjčku samozřejmě musíte vrátit. Splatíte-li zůstatek (dlužnou částku) během tzv. bezúročného období, tedy každý měsíc, neplatíte bance žádný úrok. Pokud ne, budete platit úroky z dlužné částky.

  • Chci platit převodem na účet. Jak to mám provést? Kde najdu číslo vašeho účtu?

Platba na účet není bohužel možná. Jediný způsob platby, který akceptujeme, je kartou.

  • Mám objednáno a zaplaceno - kdy bude objednané zboží doručeno?

Přestože s Vámi komunikujeme česky, jsme americká firma. Zboží je zasíláno z USA, nikoliv z České republiky. Proto prosím počítejte s tím, že Vám bude zásilka doručena přibližně za 2 týdny. Může to být o trochu méně nebo o trochu více. Záleží na mnoha okolnostech. Proto také v kolonce "Dostupnost" uvádíme zřetelně toto: USA - 2 až 4 týdny.

  • Rád bych věděl, kde se má zásilka nachází. Chci ji sledovat. Pošlete mi Podací číslo / číslo zásilky?

Zasilku nelze sledovat. Prosim, neobracejte se na nas s dotazy ohledne stavu zasilky, kde se nachazi, kdy bude dorucena a podobne. My to nevime a nejsme schopni to zjistit.

Fakt je, ze USPS (Americká posta) priradi kazde zasilce Cislo zasilky (v anglictine Tracking number). Bohuzel, zasilku lze sledovat pouze na hranice USA. Ceska posta toto cisla neprebira! Ceska posta dorucuje bez dodaciho cisla a zjistit stav zasilky pote, kdy opusti USA a nachazi se na uzemi Ceske republiky, neni mozne. My dlouhodobe sledujeme nase zasilky a vime, ze USA opusti prakticky bez vyjimky do 48 hodin. Kde je zasilka pote vsak jiz vi jen buh a (mozna) Ceska posta.

  • Objednal jsem před měsícem. Stále jsem nedostal zboží. Kde je problém?

Pro dopravu pouzivame USPS (Americka posta). V Ceske republice to dorucuje CP (Ceska posta). Doba dopravy z USA do Ceske republiky ma byt, a vetsinou take je, zhruba jeden tyden. Nekdy vsak trva doruceni podstatne dele, stalo se, ze to bylo dokonce 4 az 5 (pet!) tydnu. Bohuzel, my jsme pouze obchodnik. My zasilky nedorucujeme. Nasim hlavnim ukolem je zbozi, ktery si zakaznik objedna a zaplati, zakaznikovi zaslat. Nad dopravou vsak nemame zadnou moc, nemuzeme ji nijak ovlivnit ani urychlit. A predevsim nemuzeme prinutit pracovniky Ceske posty pracovat radne a nekrast.

V této situaci jsou 2 moznosti:

1/ Zasilka bude dorucena se zpozdenim. Zde je dobre podotknout, ze zasilky opousti USA temer bez vyjimky behem 48 hodin. Zpozdeni je pak vzdy zpusobeno na strane Ceske posty. Je nam zahadou, proc se tak deje, ale Ceska posta je pomerne nespolehliva.  Prosime Vas o trpelivost. Chapeme, ze je pro Vas neprijemne cekat, ale doprava je opravdu zcela mimo nasi kontrolu.

2/ Bohuzel je take mozne, ze zasilka byla ztracena, tedy pravdepodobne zcizena pracovniky Ceske posty. To se prokazatelne stava.

  • Zásilku jsem vůbec nedostal. Co nyní? Co mám dělat?

Do 30 dnů od data odeslání záslilky nemůžete Vy ani my dělat vůbec nic. Teprve když zasilka nedorazi adresatovi do 30 dnu od odeslani, muzeme to pote (tedy nejdrive po 30 dnech od data odeslani) nahlasit Americke poste (USPS) a uplatnit pojistnou udalost (vsechny zasilky jsou pojisteny). USPS to ve spolupraci s Ceskou postou prosetri. Na toto vysetrovani si vyhrazuji lhutu 23 dnu. Pote nam sdeli vysledek, tedy zda a kde byla zasilka ztracena nebo ze byla dorucena (v pripade, ze zakaznik nemluvil pravdu, coz se bohuzel obcas stane).

Prvních 30 dnů od odeslání zásilky opravdu nemuzeme nic delat. I v pripade, ze zasilka byla ztracena, musime pockat minimalne do data, kdy uplyne 30 dnu od odeslani zasilky. Pokud do te doby zasilka nedorazi, napiste nam tuto skutecnost a zacneme tu situaci resit. Nahlasime ztratu Americke poste a podame zadost o prosetreni. V tom pripade od Vas budeme potrebovat Vase prohlaseni, ze Vam zasilka nebyla dorucena. Tento ormular Vam posleme emailem.

  • Tabulky velikostí. Nevyznám se v nich. Poradíte mi?

Pokud nějaká tabulka chybí nebo máte zcela konkrétní dotaz, samozřejmě poradíme. Nicméně neptejte se nás na to, jakou velikost si máte koupit, když máte 180 cm anebo máte "normálně" velikost M. Radit s velikostmi je velice těžké.

Tabulky na našem webu jsou převzaty od výrobců a jako takové jsou hlavním vodítkem při výběru velikostí. To je především na Vás. Platí jedna zásada. Pečlivě je nastudovat! Nejprve se pečlivě změřte a poté si řádně zvažte, která velikost pro tu kterou značku a styl je ta pravá.

Neptejte se na věci jako je délka rukávu, délka trika a podobně. Takové rozměry výrobci neuvádí a my Vám je nemůžeme zjistit. Všechny parametry, které výrobce uvádí, již jsou v tabulkách.

  • Chci objednané zboží zaslat jako dárek – co mám udělat?

Je to jednoduché – v objednávkovém formuláři vyplňte jako doručovací adresu toho, komu chcete zboží zaslat, v kolonkách „email“ a „telefonní číslo“ nicméně uveďte své kontaktní údaje, abychom Vás v případě potřeby mohli kontaktovat

  • Jsem ze Slovenska, mohu u vás nakupovat?

Samozřejmě ano. Prodáváme a zasíláme do celého světa.

  • Chci zboží vrátit nebo vyměnit? Co mám dělat? Jak vám mohu poslat zboží zpět?

Zboží můžete vrátit do 10 dnů od doručení. V žádném pžípadě neposílejte zpět zboží předtím, než se domluvíme, kam zboží zašlete! Nejdříve nás kontaktujte! Zboží zašlete jej na adresu, kterou Vam sdělíme. Tuto adresu Vám sdělíme až poté, kdy nás kontaktujete s přáním zboží vrátit. Je to z toho důvodu, že různé zboží může být vraceno na různou adresu. Proto potřebujeme nejdříve vědet, co vracíte, abychom Vám mohli poskytnout přesné informace. Je patrně dobrý nápad zásilku pojistit. Zboží musí být nepoškozené, nenošené, bez známek opotřebení.

Pro rychlé vyřešení této situace od Vás potřebujeme tyto údaje: Vaše celé jméno, číslo objednávky, číslo Vašeho účtu. Tyto pošlete v jednom emailu. Do obálky se zbožím, které vracítem napište jméno a číslo objednávky. Zde je ještě jednou shrnut celý postup:

  • nejprve nás kontaktujte emailem
  • vždy uveďte své celé jméno, číslo objednávky a jaké řešení navrhujete. Zda chcete zboží vyměnit a za co, popřípadě zda chcete zboží vrátit
  • poté co se shodneme na řešení, nám zboží zašlete na adresu kterou Vám sdělíme emailem. Adresa se může lišit podle toho, jaké zboží vracíte. Proto ji zde neuvádíme. Bude Vám sdělena.
  • pokud zboží vracíte, my Vám pošleme peníze na Váš účet poté, co dostaneme zboží
  • pokud žádáte výměnu, bude Vám poté posláno nové zboží
  • Zboží je vadné – jaký je postup reklamace?

To se nestává, ale pokud by se to stalo, pošlete nám jej zpět. Vyměníme jej za jiné nebo vrátíme peníze.

  • Mám otázku, jak s vámi mohu komunikovat?

Prosíme, nejdříve si, a to i ve vlastním zájmu, pečlivě přečtěte Obchodní podmínky a sekci Časté dotazy. Pokud nenajdete odpověď na svou otázku zde, kontaktujte nás.

  • pokud ještě nejste naším zákazníkem anebo se Váš dotaz netýká konkrétní objednávky, použijte kontaktní formulář který najdete v sekci KONTAKTY, nebo na emailovou adresu eshop@westoutlet.cz
  • vždy vyplňte předmět a zvolte jej tak, aby co nejlépe vystihoval Váš dotaz, respektive obsah Vaší zprávy
  • pokud se Váš dotaz týká Vaší konkrétní objednávky, použijte email, ve kterém potvrzujeme, že Vaše objednávka byla přijata. Tento email má všechny informace, které potřebujeme k tomu, abychom identifikovali Vás a Vaši objednávku a mohli Vám poskytnout rychlou a přesnou odpověď
  • pokud nemáte tento potvrzovací email k dispozici, při prvním kontaktu uveďte své celé jméno a pokud možno, také číslo této objednávky a druh zboží, jež jste si objednal/a
  • v následné komunikaci vždy používejte emailovou zprávu, ve které již komunikujeme. Jinými slovy, odpovídejte na email od nás. Nepište novou zprávu! Nemažte ani obsah této zprávy! Zachováte tak historii této komunikace a usnadníte a urychlíte komunikaci a vyřešení Vašeho dotazu.
  • Nenalezl/a jsem odpověd na svou otázku – co nyní?

V případě, že jste nenalezl/a odpověd na svou otázku na této stránce, kontaktujte nás způsobem popsaným v předchozí otázce. Rádi Vám poradíme.

Všechny stránky